majdnem minden ami ReTRo

Darwin-díjas háztartási gép

2012/02/28. - írta: Сергей

... nem csak a Retró van ám a világon. Igaz, hogy a fogyasztói magazin tematika inkább  a Homárra (a tékozlóra) lenne való, de ha már egyszer ezt is szétszedtem... :-) Pár hete tönkre ment a mosogatógép, a mosogatólé kiszivattyúzásánál leverte a kismegszakítót, vissza kapcsoltam, veszettül pittyeget és ismét leverte...  :-P Hm... Nem értem hogyan képzeli ezt? Alig 6-7 éves, még ereje teljében kellene, hogy legyen!  Természetesen nem voltam rest és azon melegében (áramtalanítás után, mert mindenki tudja, hogy a 220V nem játék) szétszedtem. Sajnos közben nem volt érkezésem fényképezni (nem voltam ideges, ááá), úgyhogy túl sok érdekes látnivalóval most nem fogok szolgálni. Levettem majdnem a komplett burkolatát, de sajnos nem találtam meg a meghibásodott vezérlő panelt (én oldalt, vagy felül kerestem, ez számomra így lenne logikus). Kijött a szerelő bácsi, aki nézegette, forgatta, majd felforgatta. Míg meg nem találta és elvitte a hibás panelt, azt megjavította, majd pár nap múlva ismét összerakta a gépet, ami azóta ismét kiválóan működik. Akkor mi ebben az érdekes? Természetesen a meghibásodás mikéntje és a panel gyári helye!

A meghibásodás oka az volt, hogy a víz kifolyó cső picit elrepedt (ezt a gép hátulján ki veszi észre?) és azon a program végi szivattyúzásoknál lassan kicsöpögött a víz, amit az "ügyesen" kitalált hátsó műanyag burkolat "szépen" elvezetett alulra, be egyenesen a gép belsejébe.... Ebből ki lehet találni mivel érdemelte ki a Darwin-díjat. Egy vízzel dolgozó elektromos berendezést manapság úgy érdemes megtervezni és megépíteni a jámbor felhasználók számára, hogy a vezérlő elektronika a gép aljában legyen elhelyezve (gravitációról úgy tűnik még nem hallottak soha). Ráadásul egy peremes tálcában kapjon helyet, ahol az esetleg oda kerülő víz garantáltan meg tud állni, nem mellesleg ügyesen eltitkolva ezzel magát a folyás tényét (őszintén gratulálok hozzá)! Visszaszerelés előtt lefényképeztettem a javított panelt, íme:

Panel alakatrész oldal.jpg
Panel forrasztási oldal.jpg

Tehát ha jól csalódom, egy darab HF3FD relé, egy feszültségszabályzó tranzisztor, két darab kondenzátor és a záralt hőjétől szakadt panel három helyen történő javítása okán fizettem ki ennyit... :-) A tanulság az, hogy a hibaokokat  számba véve ott kell először keresgélni, ahol a legkevésbé valószínű a megoldás (elvégre fogyasztói a társadalom)...

Címkék: egyéb
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr274218480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása