majdnem minden ami ReTRo

GURU - RÚNA Tábor 1994

2012/07/11. - írta: Сергей

... 1994-et írunk, a címben két újságra utalok, amiket anno járattam :-) mert szerintem jópofa dolgok voltak bennük! Azok kedvéért, akik esetleg koruknál, vagy eltérő érdeklődésüknél fogva ezt nem tudnák, a GURU Magazin az egyik számítástechnikával foglalkozó (C=64, AMIGA, PeeCee) szórakoztató folyóirat volt, most jelentettek meg egy jubileumi kiadványt. A RÚNA Fantasy & SF Szerepjáték Magazin pedig a GURU pár oldalas mellékleteként indult, majd 1994 márciusától önálló lapként is bemutatkozott. Mint a neve is mutatja, elsősorban szerepjátékokkal (1) foglalkozott.

Szóval megjelent a hirdetés, hogy Velencefürdő településen GURU számítógépes, illetve RÚNA szerepjáték tábor tartatik. :-) Én anno mind a kettőt műveltem, igen ám, de antiszociális elem lévén (nagykorúság határán billegő kamasz) kevés affinitást mutattam a közösségi élmények iránt (azt gondoltam pl. a ballagási tabló képemről, hogy környezetszennyező volt az előállítása és hasonló elképzeléseim voltak a világról... amúgy ezt mostanra sem változott meg). Joe (gyerekkori barát, szomszéd srác, a C=64-es, későbbiekben AMIGA-s) addig rágta a fülem, míg aztán egy szép napon felkerekedtünk (1994 július 15 - 23)... Junoszty TV-stűl, AMIGA-stól, több száz lemezestül, 9 napra való hideg kajástul és óriásbőröndnyi ruhástul "letraszportálódtunk" a Velencei-tóra. Ekkor volt életem első komolyabb halálközeli élménye! Amikor az M7-es autópályán a két anyuka státuszban leledző 40-es hölgy (egyik sem az enyém) 170Km/h sebességnél, gyárkémény módjára pöfékelve, mindenhova hamuzva (a szemgödrömbe is jutott) kormányt elengedve, hátrafordulva osztották a számunkra feltétlen szükséges eszeket (nem nyelvészkedik, ez nagyon jó szó erre a szitura). ..."ne sikoltozz kiffiam, megy ez az autó magától is"...
Innen üzenem, 18 év távlatából. Csókolom, először is nagyon féltem (ettől a vezetési technikától) és természetesen minden, de minden olyan megvolt, ami jó, tehát káros és amitől tiltani tetszettek próbálni! Csókolom! LoL Valahogy aztán még is odaértünk épségben...

Bejelentkezés után megmutatták azt a kis faházat, ahol el lettünk szállásolva. Volt egy kis adminisztratív tévedés, a Barakk C/5 át lett javítva C15-re. Ezt onnan tudom, hogy megkerestem az akkor kiadott hivatalos nyakba akasztómat (GURU Tábor 94, Táborlakó, Név, Életkor, Barakk, Géptípus feliratok éktelenkednek rajta). :-) Vajon a C15-ös  barakk meg van még, vagy már lebontották ezt a már akkor is meglehetősen viseletes exÚttörőtábort? Szobatársaink (nick neveket írok, jó?) Ratman, Lehő, R.I.P. alias IzomTibor of Metabolix INC (ha elírtam a csapatuk nevét akkor bocs), George, Joe voltak és persze jómagam (R.I.P.-ről és Georgról nem igazán tudok már, a többiek még az informatika környékén vannak). Ez a kis csapat azt a nevet kapta a tábor végére, hogy Dr.Agony, megnyugtatok mindenki, ebben a formában nem alkottunk semmi maradandót (azt hiszem egy RayTrace kép született, de azt soha nem fogom megtalálni...)! :-D A környéken lévő AMIGA-sokból egy DanielSun nick nevű srácra, meg egy dejtári fickóra emlékszem, de hogy kik lehettek ők (passzolom a kérdést)? Mit ne mondjak, a papír vékony falak, nehezen záródó ajtó, kopott linóleum és három darab emeletes ágy mellé még bezsúfoltak valahogy két asztal szerűt, amin egy AMIGA 1200 és egy általam hozott AMIGA 500 állt, na meg az elmaradhatatlan műbőr borítású vasvázas stokik ugyebár... Hát ez maga volt a Kánaán, főleg, hogy az 1200-asra (két olvasói megjegyzésre egy kis magyarázat, ez egy 1994-re datált történet, tehát jóval az olcsó PC-s multimédia hazai elterjedése előtt járunk... akkor még nem volt evidens sztereó aktív hangfalat pakolni a gépre, ezért mindenki úgy oldotta a hangkeltést, ahogy csak bírta) egy kazettás magnó volt rákötve és jó hangosan tudtunk demó és modzenéket bömböltetni, vagy 20W-on. :-D
Persze a fent említett két hölgy továbbra sem volt rest, vagy háromszor vissza jöttek és a vége az lett, "nehogy éhezzenek ezek a fiúgg!!!" felkiáltással mégis befizettek minket a menza kajára, ami amúgy teljesen hibátlan volt :-) Már akkor is tudtam, hogy hogyan kell mások részére kiváló étvágyat teremteni. Úgyhogy amikor Joe megkérdezte, hogy mi van pl. a levessel? Akkor kapásból vágtam rá, hogy "a konyhás néni belemosta a szőrös hasát, nem tudtad?" Avagy az a piros étel ott kis barátom (amúgy paradicsomos káposzta, csak nem láttál még olyat, mert el voltál kényeztetve kis korodban) nyilván valódi "vérhas lesz" és az ablakban érlelődő zöld trutyi (kiváló ízű kovászos uborka) pedig csak és kizárólag "amputált troll pöcs" lehetett. Na hát így volt előttem mindig két három tányérnyi kaja és persze a kiadós éhezés után muszáj volt a "gyerekekkel" kimenni a tóparti PizzaHát-ba eledelért! Na hát annak is én ettem meg a felét... :-DDD  ÜberMegaLoL!!! :-DDD
Nézzük csak mik is voltak még...
Első este Laár András adott elő egy kisebb fajta bohózatot (bocs srácok, 18 év távlatából nem emlékszem, hogy kivel... egyedül tán? vagy Galla Miklóssal?) nagyon megragadt egy mondata, "fürdőszar". Tisztálkodó és illatszer termékcsalád kicsiknek és nagyoknak (azóta sem találom ezt az előadását, ha valaki tud, akkor segítsen ki, ismét szeretnék rajta sikítva röhögni). Aztán határozottan emlékszem a Brazil-féle live-kompóra, azt hiszem nem neveztünk be, legalábbis nem rémlik, hogy töltött kotongumiból ettem volna ki banános pudingot. LoL Az Aurum-féle AMIGA 3000-en tartott RayTrace bemutatóra is emlékszem, meg a CD32-re is, oda nem lehetett férni hozzájuk. Azóta kárpótoltam magam ezért a szívfájdítós messziről bámulásért, az AMIGA MÁNIA 04-es számában olvashattok egy cikket a 3000-esemről. Dedikáltattam a RÚNA szervezésben meghívott szerzőkkel, alkotókkal, így van például Nemes István által dedikált Káosz kötetem, vagy Szikszai Gábor által aláírt Boros - Szikszai Eclectic albumom (Boros Zoltán valahova eltűnt). Érdekes, hogy ugyan emlékszem Novák Csanádra és Nyulászi Zsoltra, de az nem ugrik be, amikor a M.A.G.U.S. szerepjáték szabálykönyvemet dedikálták nekem (levettem a polcról, alá van írva, nem csalás, nem ámítás). Az íjjász bemutatóra és a számháborúra valahogy nem találtam oda, szerintem az 1200-est nyomkodtam... Aztán jöttek az elmaradhatatlan csínyek is ;-) a PeeCee-sek barakkjára kiraktunk egy meggyalázott Micro$oft telepítő lemezt jól lespriccelve naptejjel, a férfi WC piszoárjaiba szintén Mega$ matricák kerültek és azt sem bírtuk ki, hogy ne írjuk ki a PeeCee előadásoknak helyet adó kisterem ajtaja fölé, hogy "PöCe Gödör". GigaLoL Ha jobban bele gondolok, akkor riszpekt a PöCéseknek! Ezek az arcok képesek voltak komplett szutyok 40 kg-os 286 és 386-osokat, vibráló ócska 20 kg-os VGA (CGA, EGA?) monitorral odacipelni és erőltetni a fejlett PöCe hangtechnikát bipp bipp szörcs szörcs! :-) Jól van gyerekek, de minek? ;-) Emlékszem egyik manusztól megkérdeztem, hogy a PöCéje elejére ragasztott műanyag biz-baz micsoda, hamutartó? Egértartó közölte és megsértődött... Na jó, azt hiszem valakinek volt SB vagy GUS hangkártyája is (egy lakás ára volt anno)?

Aljas módon irdatlan jól szórakoztunk a lájv fantazizó srácokon, LordKarton és SetétSzúnyogháló összecsapása különösen tetszett. :-) Egyik este pedig sikerült rávennem a csapatot, hogy vacsora után menjünk el kocsmázni, azt hiszem két helyre is betértünk, kértem nekik a felső pultról (aki járt már ilyen egységben, az tudja, hogy ott a tömények tartózkodnak), a hangulatot fergetegesre sikerült fokozni, arra emlékszem, hogy korom sötétben lógtunk vissza a tábor területére, nem kicsit illuminált állapotban. Az ablakunk alatt játszó szerepjátékosok dumáján pedig annyira elkezdtünk nevetni, hogy a szomszédos barakkban lakó GURU Team-et kímélendő ki kellett mennünk a focipálya közepére visítani. Arra emlékszem, hogy a varázslójuk, meg a harcosuk éppen "gyakja" a sárkányt, ami szikrázik nekik... hűű vajon melyik testrésze szikrázhatott a sárkánynak? Na ná, hogy a kloákája!, hiszen az egy gyík! LoL és megint csak LoL! Ha megtalálom R.I.P. által hirtelen felindulásból készített karikatúrát erről az esetről, akkor beszkennelem és felteszem örök mementóként (az örökkévalóságig és még egy kicsit továbbra, egész addig, míg a blogot tartalmazó szervert ki nem húzza valaki a konnektorból). De most komolyan, kinek az ötlete volt a másnapos ébredés utáni fejünket lefotózni??? :-P Hát körülbelül így telt el ez a kilenc nap 1994-ben, számomra felejthetetlen élménynek bizonyult, az biztos. :-DDD

Ezeket a képeket valami számomra ismeretlen mókus szkennelte kb. 256 színű gif formátumba úgy 1995 táján valami "remek" PöCén. Régi AMIGA 880Kb-os lemezeimen találtam meg őket, sajnos nem lett meg az összes (36 kockának kéne minimum lenni), egy része valahova elkallódott. Az eredeti AMIGA-n adott fájl neveket megtartottam, tehát ez nem most lett kidíszítve. A GURU Magazin 94/8 számának 59. oldalán láthattok belőle még párat, ugyan az a fotó sorozat. Illetve a RÚNA magazin I. évfolyam 7. számában (8-9 oldal) olvashattok képes szösszenetet Novák Csanád tollából (LordKarton és SetétSzúnyogháló tuti rajta vannak a képeken). Aki úgy érzi, hogy a vízözön előtti fotójának megjelenése számára problémás, vagy egyszerűen csak ülepen akar billenteni, mert anno megettem a kajáját, az küldjön egy kommentet, vagy mailt és készséggel kiteszem a szokásos censored feliratot. :-)

Nehogy már nektek legyen a jobb! :-D Ugyan arra már nem emlékszem, hogy a Valhalla Records által felfedezett Carpe Diem zenekar tiszteletét tette e a táborban egy pléh-bekk "koncert" erejéig, de ezt a számot is ehhez az évhez kötöm, úgyhogy az archív videó beágyazva jól... batu ááá, reppeli a csávó mi? :-DDD 

1) .. ahhoz, hogy az akkori SF és F könyvkiadódsi érthető legyen, bele kellene nyúlnom abba a tematikába, ami a Mellonta Tauta blogom profiljába tartozik, szerintem ettől itt most eltekintek.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr14638904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VT 135 2021.02.07. 11:09:16

A Guru-nak volt Atari rovata is, gyakorlatilag az egyetlen magyar nyelvű média, amely az Atari-val foglalkozott (egy-két, privát gyártású lemezújságon kívül).

Сергей · http://szergely.sfblogs.net/ 2021.02.07. 11:12:39

@VT 135: anno egyetlen fickónál láttam Atarit, valami maszek zeneszerző volt :-) csak nyomkodta bőszen, nem engedett a gépéhez :-)
Amiga gépe több ismerősömnek volt, így maradt az Amiga mint elérhető és szerelem ...
Extra bosszantó, hogy az eltelt 8 év alatt leirtódott a flash galéria az oldalról :-/ nem sok humorom van 100-as nagyságrendű cikket átalakítani ...
valami halvány remény egyébként van :-) lassan elköltözik a blog egy önálló oldalra...

VT 135 2021.02.14. 15:22:23

@Сергей:
Nekem igen kalandos volt a mikroszámítógép karrierem: sok évig csak álmodoztam erről - szomszédnál játszottam a céges XT-n (Diggers voreva'! :) ), meg a haversrác C-64-én (North and South egymás ellen, yeah, igazi multi! :) ). Nem volt pénze anyámnak ilyesmire. Aztán 14 évesen megkaptam egy használt Atari 1040 STE-t, rengeteg floppival. Kézikönyv nuku, konkrétan megálmodtam, hova kell az egeret dugni. :D A hasán volt elrejtve. Anyám megvette karácsonyra a 6cent boltban az Impossible Mission 2-őt, ez telitalálat volt! Ja, otthon rá tudtam dugni a 72cm-es, családi TV-re, szóval azzal sokáig elvoltam, míg idővel sikerült venni egy saját, hangos (!), 14-es, színes monitort.

A kedvencem az Ishar volt (örök szerelem, még ha sok szempontból primitív is volt, a hangulata, grafikája mindent vitt). Csak éppen lefagyott a programvédelemnél a játék 1/4-énél... De nem ismertem senkit... Ez ma már, az internet korában ugye elképzelhetetlen helyzet. Olvasgattam a Gurukat, bejártam a Novotrade-be, ott volt külön Guru-könyvespolc. :) Erre egyszerr hallom félfüllel, h egy srác beszélget az eladóva, monjda, h "Lord Chaos vagyok, stb..." - én meg majd ugrottam egyet meglepetésemben, mert ő volt a gurus Atari rovat szerkesztője!
Gyorsan odamentem és összeismerkedtünk. Ő programazó volt, feltörte a progit, emellett kiderült, h a Csokiban van Atari klub is! Nagyon boldog voltam! Ráadásul az Atarisoknak megvolt az az előnye, h az emeleten külön szekcióban voltnunk, ráadásul a 6cent adott a Csokinak néhány Atarit, gyári, színes monitorral, szóval azt sem kellett vinni, ami nagy szó volt! Sajnos a szoftverfelhozatal már nem volt annyira nyerő, alig volt valami új játék. Egyszer feljött vidékről egy srác, hozott full ismeretlen játékokat (pl. Amberstar - másik örök kedvenc!), volt nagy bódottá'!

Mikor 15 évesen kijutottam Drezdába, rögtön megkértem az ismerősömet, menjünk el a bó'tba. Sikerült megvennem az Ishar 3-at! Potom 8 floppin! :) De rettenetesen boldog voltam vele, még úgy is, h sajnos a 2. rész nem érkezett be hazánkba. Ráadásul sikerült feltöretni a védelmét, így csak a jelszavakat kellett tudni, azt meg ki lehetett nézni a lefénymásolt, pár oldalas "kézikönyvből". Így meg tudtam másokkal is osztani a játékot és kb. a felét sikerült is visszagyűjtenem a nekem jelentős árából (90 DM). Persze mindig irigyeltem az amigásokat, mennyi játék van nekik - ezt láthattam hónapról-hónapra a Guruban... Aztán végül eladtam az 1040 STE-met és vettem egy KONZOLT! Atari persze, méghozzá a Jaguár. Ezen gyakorlatilag egyetlen erős játék volt, az Alien vs. Predator, ami FPS-sége ellenére hihetetlenül kidolgozott és félelmetes volt. Mikor meghallottam tengerészgyalogosként a Predator percegését valamerre...hát szinte betojtam! Mázlim volt, mert egy másik Jaguárossal összeismerkedve kölcsön tudtam kérni a játékait (arra végképp nem lett volna pénzem, h megvegyem ezeket), de sajnos az AvP-n kívül nem volt semmi értelmes gáma. Úgyh aztán eladtam, jó sokat bukva rajta és elkezdtem gyűjteni az első PC-mre...

Később volt még egy mikroszámítógépes fellángolásom, kb. 15 éve, amikor már ráuntam, h emulátorral tolom az amigás játékokat és ebay-en vettem fillérekért Amiga 1200-est. Itthon meg CF-kártyát és Fastram bővítőt. Fantasztikus volt AGA-ban végigjátszani az Ishar-okat! Meg Lotus, meg Stunt Car, meg Ambermoon (na ezt hamar abbahagytam, annyira szörnyű és irányíthatatlan volt a pre-3D-s grafikája...) Azért látványos, h a régi, kézzel rajzolt játékok grafikája még ma is egészen élvezhető, de a 3D-s grafikájúak nagyon gyorsan öregednek. Aztán végül ráuntam, mert nem érdekel a programozás, úgyh bár jártam én is Amiga klubba a Csokiba, sőt az egyik Amicon-on én is szerepelek :)
Uhu
süti beállítások módosítása