majdnem minden ami ReTRo

ATARI ST 1040 - 1. rész - a tápegység

2013/01/23. - írta: Сергей

... a most következő cikksorozat témája az ATARI ST (az ST a Sixteen-Thirty-two rövidítése, finom utalásféle-képpen a Motorola 68000 CPU tulajdonságaira) 1040 számítógép lesz. Most nagyon az alapoktól kezdem el a dolgokat, tehát ez még nem a bemutatkozó cikk...
Szóval mire van szükségünk egy jól működő ATARI ST 1040-hez? ;-) Természetesen szükségünk van magára a masinára, ez evidens... De legfőképpen arra, hogy a beépített tápegység normálisan működjön!

01 1040 táp.jpg
00 1040 táp.jpg


Személy szerint minden tőlem telhetőt megtettem annak érdekében, hogy ne nekem kelljen kapcsolóüzemű tápot (aki nem tudja mi az, lásd pl. Wikipédia) javítanom! Nagyon nem szeretek 220V ~ árammal működő ketyere paramétereit méregetni feszültség alatt. De bárhogy is erőlködtem (közben eltelt egy év, minden eredmény nélkül) végül még is nekem kellett vele foglalkozni... :-P Ebben az esetben nagy szerencsém volt, nem volt szükséges mérni. A hiba jól hallható volt, bekapcsolás után éles sípoló hang szólt (kondenzátor hibára tippeltem), a tápegység kiszerelése után láthatóvá vált az ok.
Fogtam a forrasztópákát és kiforrasztottam a púpos kondenzátort. Figyelem, aki ilyenre készül, hogy 400V (azaz 400 Volt) értékű kondenzátort cserél és a gépe belátható időn belül be volt kapcsolva, az szíveskedjen a meló megkezdése előtt egy csavarhúzóval kisütni a benne lévő feszültséget. Ha rányúlunk a két pólusra, akkorát azért nem üt, mint Chuck Norris, de nem lesz kellemes élmény!!! 

02 a bűnös.jpg

Őszintén szólva ezt már előző nap kiforrasztottam és magammal vittem az alkatrészboltba, azért, mert a házon belül korlátozott a hely, így olyat kellett keresnem, ami pont befér, vagy kisebb. Új alkatrész a helyére került, polaritás helyesen beforrasztottam a lábait (ellenkező esetben esélyünk van rá, hogy szétnyílik mint a rózsa).

03 forrasztás.jpg
Szebb mint új korában, ráadásul működik is ;-)
04 mint új korában.jpg

A következő cikkben az ATARI 1040 alaplapját veszem közelebbről szemügyre... Vannak tulajdonságai, amik nekem nem igazán tetszenek. Első helyen a beforrasztott Motorola 68000 CPU áll (tudni illik a turbózás a mániám), de a hiányzó TOS (The Operating System) ROM foglalatok is esélyesek... Egér vezérelt zöld képernyőre fel! :-)

Címkék: ATARI ATARI1040
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr105036770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása