majdnem minden ami ReTRo

2013 évértékelő és születésnap

2014/02/14. - írta: Сергей

Ma, azaz 2014 február 13-án lett két éves a Retro Tauta Blogom :-D hogy repül az idő!? Anno, két évvel ezelőtt, egy zártkörű Retro fórum oldal folyamatos leállásai miatt döntöttem a saját Retro témájú blog elindítása mellett. Ne kelljen már csendben kuksolnom... ;-) szerintem jó döntés volt!  Bár a frissen kikerülő cikkek számán ez most nem látszik, de továbbra is napi szintem foglalkozom a Retroval. Akkor még egyszer boldog születésnapot Retro Tauta Blog!!!! :-D

Nézzük egy rövid summázatot a 2013 történéseiből, tavalyi évben huszonnégy cikkecske került ki az oldalra. Ebből kettőt külső szerzőtől kaptam (DigitáisGrafika és CodeKiller), akik azóta sajnos nem küldtek új cikket, de a zászló továbbra is áll azoknak, akik szeretnének kitenni / kitetetni anyagot az érdekes bütyköléseikről. A cikkek téma szerinti megoszlása továbbra is a nagy szerelem, az AMIGA túlsúlyát mutatják. Hét AMIGA-val, három ATARI-val, három DidaktikBeta-val, három C128-al, három AMIGA Turbó élesztéssel és két hardverkezdeménnyel foglalkozó cikk volt olvasható. Igen, tudom, hogy ez így meglehetősen kevés. :-( A szűk keresztmetszet az idő, amióta komolyabban fejembe vettem, hogy Retro kiegészítők fejlesztésével kéne foglalkozni, a legtöbb erőforrásom erre megy el. Mint azt a közismert mondás is tartja, az idő pénz, tehát az ATM egy időgép! ;-) Na de hiába nyomkodtam, nem lett több az időm... :-)

Idén vannak tervek dögivel, főleg hardverrel kapcsolatosak ;-) ... Volt pár újabb gép beszerzésem (Tesla PMD 85-2, AMIGA 1000, Schneider CPC 464, Videoton TVC 64+) ...volt még más is? Nem emlékszem, szét kéne nézni, (nem merek) és meg kéne róluk írni a beszámolót! Kiegészítőket is rendszeresen vásárolok (AMIGA CDTV SCSI Kit, VTVC SD Interface) és ha minden jól megy tavaszra lesz egy unicum számba menő üres alaplapom, ami csak arra vár, hogy kiélhessem rajta a bütykölési (összeépítési) hajlamaimat. Közben folynak az AMIGA kiegészítő fejlesztések a háttérben. Pár HW projektbe belekotyogtam, a fast ram bővítőről beszámoltam már, a HD vezérlőt is össze kéne építenem végre (az alkatrészek cirka fél éve porosodnak a polcon). Januárban elkészítettem az Accel14MHz turbóm, kézzel készített saját NYÁK-os kompaktabb változatát. Egész vállalható lett, szegény például hardveres beélesztésre vár cirka egy hónapja. ;-)

Accel14.jpg

Az egér adapter fejlesztését is folytatni szándékozom ;-) hegyekben állnak a Xilinx CPLD-k, a PIC-ek és az AVR-ek, na persze kéne még pár GAL is a teljes boldogsághoz... Apropó :-) keresek technikai megoldást a 2708-as jelzésű UV EPROM-ok programozására. ;-) Azzal is elkezdtem foglalkozni... Közben dobozokban figyelnek az összeépítésre, javításra váró különböző Retro hardverek is...

Januárban teljesen véletlenül találtam egy hiánypótló videó sorozatot, egy sorkimenő tekercs hibás CRT televízió készülék javításról. Speciális :-D teljesen oda vagyok meg vissza! Minden benne van, ami nekem kell, néha nagyon értetlen vagyok, ez végre közelebb vitt a megértéshez. Belegányolás javítás, hibás alkatrész csere, sorkimenő tekercs csere, nagyfeszültségű mérés, oszcilloszkópos mérés, füst és végül boldog vég. :-D Ezen annyira felbátorodtam (kV, vagy nem kV ez itt a kérdés), hogy rendeltem egy sorkimenő tekercset az egyik Phillips CM8833 vagy CM8833-II monitoromhoz. Biztos, ami biztos el kéne készítenem egy sorkimenő tesztelő kapcsolást a hibakereséshez és neki kéne állni monitorokat javítani. :-) Más lehetőségen nem nagyon van, senki nem tolongott, hogy (alkatrész árban + minimum munkadíj) hajlandó lenne ezt helyettem megtenni. :-)

A legfontosabb viszont az, hogy a héten kézbe kaptam az első kooperációban készülő (saját ötlet, nem után gyártás!) hardverkiegészítőnk NYÁK lapjait! Erről a projektről még lesz bőven szó a későbbiekben, most csak kiteszek egy képet mutatóban...

04 Ep128 SD prototípus kicsi2.jpg

RetroTauta Blog - folyt. köv. hamarosan! ;-)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr775804797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LGB 2014.02.14. 17:56:51

Epp azon filoztam kell-e cikk (onnan ugrott be, hogy itt irod, keves a cikk) a commodore lcd "visszafejteserol/nyomozasarol" meg az emulator irasarol, mint elotte ismeretlen geprol. Aprobb problema, hogy fogalmazni nem feltetlenul fogalmazok jol, helyesirni meg kevesbe szoktam, annal tobb typo-t nyomni viszont igen, tovabba allandoan mellozom az ekezetes karaktereket is. Mondhatni, nem vagyok egyszeru eset!

Сергей · http://szergely.sfblogs.net/ 2014.02.14. 23:33:41

@LGB: ha megírod, akkor szívesen megfésülöm a cikket és kiteszem ;-) fészen tolj egy privátot, küldök egy normálisan működő email címet ;-)
süti beállítások módosítása