majdnem minden ami ReTRo

AMIGA 23 tűs Video kimenet - RGB

2012/12/23. - írta: Сергей

... mint azt az előzményekben említettem a Philips CM8833-II monitoron egy külön erre a célra készített 23 tűs - 9 tűs RGB kábelen keresztül használtam az AMIGA-imat. Ennek a kábelnek a bekötése a 23 tűs AMIGA videó port sajátosságai miatt minden más RGB-re csatlakozó gép számára hiányos volt. Most, hogy kiváltottam ez a kábelt egy 9 tűs - 9 tűs RGB hosszabbító kábelre, arra gondoltam, hogy nem lenne célszerű ezt folyton ki be húzgálni, inkább készítek hozzá egy AMIGA RGB illesztőt. :-)

Nézzük meg az AMIGA-k 23 tűs Videó kimenetének kiosztását:

1 /XCLK External Clock
2 /XCLKEN External Clock Enable
3 RED Analog Red
4 GREEN Analog Green
5 BLUE Analog Blue
6 DI Digital Intensity
7 DB Digital Blue
8 DG Digital Green
9 DR Digital Red
10 /CSYNC Composite Sync
11 /HSYNC Horizontal Sync
12 /VSYNC Vertical Sync
13 GNDRTN Ground Return for/XCLKEN
14 /ZD Zero Detect
15 /C1 Clock Out
16 GND Video Ground
17 GND Video Ground
18 GND Video Ground
19 GND Video Ground
20 GND Video Ground
21 -12V -12 Volts (10 mA)
22 +12V +12 Volts (175 mA)
23 +5V +5 Volts (300 mA)

Az eredeti kábelen az RGB + föld + CSYNC jelek voltak használatban, ez elég jól bevált bekötés, megfelelő képminőséget ad. Leszámítva azt, hogy nálam valami gerjedt és pár AMIGA esetén időnként a kép lilás árnyalatot kapott. Az Enterprise 128-nál tapasztaltak alapján itt is megpróbálkoztam a külön 15KHz-es vertikális és horizontális szinkron jelek bekötésével. Kipróbáltam az illesztőt, tökéletesen működik, sőt az eddig tapasztalt lilás képernyő szín is megszűnt, úgyhogy már megérte vele babrálni. :-)

Az AMIGA 23 tűs Videócsatlakozójának összekötése a Philips CM8833-II monitor 9 tűs RGB csatlakozójával:
AMIGA RGB külön SYNC.jpg

Fogtam egy viharvert, de előzőleg már megfelelően kireszelt (remek, legalább ezzel most nem kell töltenem az időt) D-SUB 25-ös házat, helyre tettem a 23 tűssé alakított 25 tűs csatlakozót és meleg ragasztópisztollyal beragasztottam a 9 tűs RGB csatlakozót a helyére. Íme a végeredmény (nem szép, sőt ronda, de viszont szépen működik):

AMIGA RGB.jpg
Címkék: AMIGA RGB
3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr844979184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smokey2k 2013.04.07. 17:39:18

Hali!
Pont most akarok összerakni egy kábelt az amiga 600 (rev 1.5) és a c= 1084s-d2 monitor közé, valami hihetetlen módon találtam 23 tűs dsub-ot itthon :)
A C=1084S-D2 _csak analóg_ monitor, ha jól látom akkor viszont a Philips CM8833-II egyben digitális is amit gondolom át lehet kapcsolgatni.
Szóval te a digitális szinkron jeleket használtad az analóg RGB jelekkel és ahogy írod így egyes Amiga típusoknál kiküszöböltél egy apró bugot is, ezt a lilás árnyalatot.
Szóval azt szeretném kérdezni hogy az általad itt említett bekötés ugyanúgy jó a 1084S-D2 analóg monitorhoz is ?

Сергей · http://szergely.sfblogs.net/ 2013.04.09. 15:54:02

@smokey2k: üdv! sajna nem tudom a kábelt 1084S-D2 monitorral kipróbálni ... úgyhogy nem tudok a kérdésben érdemben nyilatkozni. :-) a bekötés azért olyan, amilyen, mert az adja a legjobb eredményt. :-)

smokey2k 2013.04.09. 20:52:45

közben megcsináltam, 1084S-D2-nek kell a CSYNC is, minden más ugyanaz, bár nagy valószínűséggel a digitális szinkron jelek nem kellenek, én rajta hagytam őket. Szép éles, scanline-os képet ad :)
süti beállítások módosítása