majdnem minden ami ReTRo

Enterprise 128 RGB videó csatlakozó újra (rövid poszt)

2012/12/22. - írta: Сергей

... az év elején csináltam egy illesztőt az Enterprise 128-as gépem és a Philips CM8833-II monitorom RGB bemenete közé. A monitornak 9 tűs D-SUB RGB bemenete van, azért került a kábel másik végére 23 tűs D-SUB (23-as nem kapható, egy 25 tűs csatlakozó lett megrongálva) mert ezt a monitort sokáig kizárólag AMIGA gépekhez használtam. Jelenleg az egyetlen működő RGB kábelem direkt AMIGA célra készült. Normál D-SUB 9-es RGB kábelt azóta is lusta voltam készíteni, pedig már megvettem hozzá mindent. ;-) Ideiglenesen a képen látható csatlakozó készült el, a hiányosságaival együtt szép képet ad.

RG kép02.jpg
illeszto.jpg

Kérdés, hogy akkor minek kellet ismét hozzányúlni? ;-) Azért, mert az Enterprise 128 házának sajátosságai miatt nem tudtam "bedobozolni". Az élcsatlakozónak kb. 1cm mélyen kell helyet foglalnia, lehetőleg az elmozdulás lehetősége nélkül. Az alaplapon egymás mellett van a CSYNC, 12V és a jobb hang, nem hiányzik egy zárlat. A D-SUB 25-höz létezik korrekt műanyag ház, de nincs rajta plusz 1cm-es "csőr", amihez az élcsatlakozót tudnám rögzíteni... Egy nagy adag fekete szigetelőszalaggal ideiglenesen megoldottam a kérdést... Ronda, könnyen elmozduló illesztő lett az eredmény, használata nem szerencsés dolog. Ráadásul mostanra a szigetelőszalag megadta magát. Tegnap újra szétszedtem az egészet, elhatároztam, hogy szintén ideiglenesen, valami ismét lesz belőle. Kiborítottam a fiókot és jobb híján egy kis darab próbapanelen építettem meg az illesztést. Sajnos nem volt itthon nyákba forrasztható 25-ös D-SUB csatlakozóm, úgyhogy egy kábelre forrasztható kivitelű csatlakozót berheltem a panelra. Folytassuk ott, hogy normális élcsatlakozót sem lehet itthon kapni, egy PC ISA illesztőt (ami valami rég leselejtezett gép sehol máshol nem használható toldója volt) szedtem szét és faragtam meg. Nagyon "örülök", hogy mindent keleten "kell" gyártatni. Mennyivel kényelmesebb lenne itthon megvenni? ;-)
Az ötletem a próbapanellal hirtelen támad, nem voltam biztos benne, hogy ami elkészül, az majd elfér a gép hátuljában. Szerencsére minden klappolt, sikerült egy milliméterre pontosan illeszkedő megoldást találni (reszelővel győztem meg az élcsatlakozó bakelitjét). Ami viszont továbbra sem oké, az a hiányosan bekötött AMIGA RGB kábelem. Azt mindenképpen ki kell váltanom egy sima 9 tűs RGB kábellel! Szóval a lényeget, a közvetlen 15kHZ-es HSYNC - VSYNC szinkron jelet és az Enterprise 128 sztereó hangját még mindig nem tudom a monitoron kipróbálni... Arról nem is beszélve, hogy a 9 tűs D-SUB csatlakozóhoz rendszeresített ház elejében tudnám rögzíteni az élcsatlakozót, akkor nem kéne próbapanel sem.

02 panel.jpg
01 panel.jpg

Folytatása következik...

Címkék: ENTERPRISE128 RGB
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr754968090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása