majdnem minden ami ReTRo

4. Retró video- és kvarcjáték kiállítás

2012/04/22. - írta: Сергей

... szó érte a ház elejét :-) hogy fontos Retro-val kapcsolatos eseményekről nem számoltam be, képes poszt keretében és milyen dolog ez. Tényleg nem tettem, sőt még fényképezőgépet sem vittem magammal, én kérek elnézést! ;-) Amúgy a barátom is felemelhette volna a hátsóját és eljöhetett volna velem szétnézni (szép, borús szombat délelőtt volt). :-) Na szóval, április 14-15 között került megrendezésre a „4. Retró video- és kvarcjáték kiállítás” nevű rendezvény a Csokonai Művelődési Központban, alias CSOKI-ban (1153 Budapest  Eötvös utca 64). :-)

Hogy is néz ki egy ilyen kiállítás? :-) Az előző három alkalommal nem vettem részt. Az biztos, hogy nem a klasszikus értelemben vett vitrines múzeumi tárlat fogadott. A fotókat ADSR kolléga készítette és engedélyt kértem a közlésükre! :-)

 A nagyteremben a fal mellett két oldalt asztalokon számtalan szép állapotú mikroszámítógép és konzol volt kiállítva.

Középen ugyan ezekből a masinákból volt az asztalokra kipakolva, bekapcsolva vagy harminc darab. Bármelyikhez oda lehetett ülni (meg is tettem) és ki lehetett próbálni. Játszottam például Commodore 128D gépen Boulder Dash játékot (valamikor a 80-as évek végén toltam utoljára), Commodore 64-en Wizard Of Wor-t és Shadow Of The Beast-et.

Nagyon röhögtem, amikor egy szörnyűséges kb. 4 színű képet adó paddle vezérlésű (potméter) videójátkot játszó 8 éve forma gyermek beszólt az apjának, hogy "vegyünk ilyet, mert sokkal jobb a játékélmény, mint a PS2-n" :-))
nagyterem01.JPG
nagyterem02.JPG
nagyterem03.JPG


A kvarcjátékok közül is többet ki lehetett próbálni, én személy szerint a Laden vs USA nevű darabnál maradtam... (megtaláltam a fotóját a neten) ;-)

no komment:
LadenvsUSA.jpg

 

A nagyteremben és az előtérben elhelyezett négy tárlóban olyan játékok voltak, amelyek átmenetet képeznek a kvarcjáték, a videójáték és a táblás játék között. Éppenséggel soha nem látott és semmire nem hasonlító darabok... :-) Fogalmam sincs ezeknek mi a neve? Például a jobb sarokban a „Dungeon & Dragons Castle Ravenloft” témájú játéknak az a megnevezése angolul, hogy „Board Game”.

Az előtérben figyelt két flipper, azokhoz hozzá nem lehetett férni, annyira csüngtek róla a felnőttek (illetve a gyerekek is, már ha odafértek). A kisteremben pedig több száz kvarcjáték került kiállításra a vitrinekben (idegen elnevezése handheld game console). Nagy örömre felfedeztem köztük több olyat, ami gyerekkori kedvencem volt. Például a Donkey Kong két képernyővel operáló játék, ami státuszszimbólumnak számított a suliban. Külön örömömre szolgált, hogy voltak köztük orosz Elektronika márkájú darabok is. :-)

Szóval összességében véve inkább hasonlított ez a kiállítás a 90-es években megrendezett Computer Karácsonynak nevezett kiállítás, vásár, copy-party-okra (csak a látogatók nem cipeltek magukkal több száz floppy lemezt). Egy csomó régi arccal futottam össze, meg olyanokkal is akiket eddig csak a virtuális térben ismertem. Jót beszélgettünk, nosztalgiáztunk. :-))

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr474465763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása