majdnem minden ami ReTRo

Enterprise 128 táp gondok

2012/03/24. - írta: Сергей

...az előző Enterprise 128-al kapcsolatos cikkben vetettem fel a tápegységgel kapcsolatos gondjaimat. Több visszajelzés is érkezett (köszönet: Zozosoft, CodeKiller, Füvesi_C64, Kroki),  az első alapján nekiültem egy maszek (1) tápegység építésének. A kiinduló áramköri elem egy L78S09 - 2 Amperes feszültség szabályozó IC volt és a hozzá ajánlott emberes méretű alumínium hűtőborda. Ezt a két alkatrészt helyeztem el a próbapanel közepén, majd egy hulladék PeeCee selejt 5 1/4-es floppy meghajtójából kibontottam egy tápcsatlakozó anyát. Megfogtam a 2mm-es ónt meg a pákát és végig toltam a panel alján az 3 szálat ahol az áramok folynak (2). Került rá még két szűrő kondenzátor, mint utóbb kiderült nem igazán sikerült a kapacitásukat eltalálni, de eddig nem okoztak galibát (robbanás és füst nem volt). A 7809 iszonyúan melegszik :-P hezitáltam rajta, hogy vajon ez még normális működés, vagy valami hiba van. Kroki végül megmondta, hogy milyen módszerrel lehet megmérni az áramkörbe bekapcsolt eszközök (Enterprise 128 + Microteam EXDOS kártya) által felvett áram erősségét. A mért értéken eldobtam az agyam :-) 1,87 és 1,88 Amper volt mérhető (a 7809 tűrése 2,2 Amiper), tehát érthető, hogy miért melegedik ennyire. Egyenlőre ez a megoldás elég lesz (bár tervben van még pár kapcsolás EP128-hoz), ha esetleg "kinövöm" akkor építek másik kapcsolást (kaptam pár jó tippet).
Nézzünk pár képet a végeredményről:

táp1.jpg
táp2.jpg
Végre a kedvenc Enterprise 128 demómat is meg tudtam relatíve normálisan nézni:
Small demo p6.jpg
Az ideiglenes tápegység "végleges" változata:
TÁPkettopontnulla.jpg


1
) Egészen fiatal olvasók kedvéért elmondom, hogy a "maszek" szó az előző rendszerben a magánszektor kifejezés rövidítéséből alakult ki, tehát minden maszeknak minősült, ami nem az állami szektor gyáraiban került előállításra.
2) Ha valakit érdekel, 1-es lábra kötöttem a 12V-ot, a 2-es lábra a földet, a 3-as lábon jön a relatíve stabil 9V.

Címkék: ENTERPRISE128
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr484337470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása