majdnem minden ami ReTRo

Árok Party 2015 #17

2015/08/21. - írta: Сергей

arok2015.jpg

Nosztalgikus bevezető... A régi szép idők, 80-as évek! Bárkinek volt bármilyen kütyüje, vagy valami új stuff-ja, akkor összegyűltek a haverok. Hétvégenként, szünidőben ültünk a besötétített lakásban. Napestig nyomtuk az Atari 2600-at, Zx Spectrum 48K-t. Pár évvel később, de még mindig a 80-as években jött a Commodore 64 és az Enterprise 128. Gyilkoltuk a joystickokat, néztük a demókat, hallgattuk a zenéket, álmélkodtunk a cicis nénis képeken, cserélgettük a programokat. Szép időszak volt, úgy elvoltunk, mint a befőtt! Elrepült három évtized (és még egy kicsi), a generációnk fiatalkora, ami egybe esik a számítástechnika első botladozó lépéseivel...

Manapság... Ha lenne valami új stuffod, vagy új ketyeréd retro géphez, akkor kinek mutatnád meg? A régi haveroknak már rég nincsen retro masinája, high tech cuccokat nyomkodnak... Persze két kattintással kiteszed a cuccot, a fotót, vagy a videót valami blogra, a frászbúkra és like-olható, osztható. Ugye, hogy ez még sem olyan, mint ami régen volt?! Ha jobban bele gondolok, akkor egy-egy kiállításon, vagy partin bemutatott masinák zöme megtalálható a saját gyűjteményemben is. Szóval akár itthon is tudnék egy jót partizni. A négy fal között magammal! Ki partizik egyedül? Persze hogy senki! Szóval ismét parti látogatók lettünk! Mert maguktól már ritkán kopognak be a cimborák az ajtón, hogy „csá Szergej jöttünk stuff-ozni!”!
Ajkarendek tényleg messze van, de én továbbra is szeretnék találkozni olyan arcokkal, akiket még érdekel a retro. Úgyhogy ismét az Árok Party-ra készültem ezerrel! Mert ez kis hazánk legnagyobb 8bites retro rendezvénye, amit idén immár 17. alkalommal rendeztek meg!

Tavaly sajnos kimaradt a találkozó, de idén egyéb apropó is akadt a látogatásnak. Poison szerencsére még februárban írt, hogy a 30 éves Enterprise kapcsán tarthatnék előadást. Ilyen felkérésnek nem lehet ellenállni! Hivatalos partin még nem mutattuk be az Enterprise 128 SD Adaptert és a SymbOS operációs rendszerről sem esett szó. Az Árok Party-on amúgy is többségben vannak a Commodore masinák. Akár hogy is vesszük bármilyen Enterprise téma a közönség számára kuriózum és megérdemel egy előadást! Nem tudok róla, hogy az elmúlt 16 évben lett volna egyáltalán Enterprise bemutató?! Valahogy az Enterprise közösség a retro partik irányába zárt (vagy inkább láthatatlan), a fórumuk irányából persze ők is nyitottak.

Eredetileg az volt a tervem, hogy a tavaly megjelent EP SD Adapter Prémium kártyánkról és az Enterprise-ra portolt SymbOS-ról tartok egy bemutatót. Fél óra nem olyan hosszú idő, így csupa olyannal készültem, ami eredeti vason mutatható meg egy kivetítő segítségével. Pár játékkal, demókkal, zenékkel, képekkel, videóval, illetőleg a SymbOS 3.0 beta változatával. Persze az élet mindig közbe szól, Matusa István a „30 éves az Enterprise” előadás eredeti gazdája lebetegedett. Így a parti előtt két nappal megkaptam az ő anyagát is, egy PowerPoint bemutató formájában. Akkor most mi legyen gyerekek? Ez volt a kérdés... Rohamtempóban kezdtem el átnézni az anyagot, hogy legyen valami ebből az immár összevont előadásból. Persze ezzel kapcsolatban több nehézségem is adódott. A csütörtök estém a bepakolással, a péntekem nagy része az utazással telt el, illetve azzal, hogy próbáltam a gépemre internetet varázsolni (a szálláson akadozott a wifi, a mobil stickemet pedig otthon felejtettem). Úgyhogy végül aztán telefonról neteztem és gépen pötyögtem a vázlatot és imádkoztam, hogy egyik technika se dobja be a törölközőt ebben a 40 fokban. Valamikor szombatra virradó hajnal 1-re szedtem össze az anyagokat, úgy - ahogy sikerült. :-) Ez nem mentegetőzés, csak ha már egyszer neki ültem egy hosszabb parti beszámolót írni, akkor ejtek erről is egy pár szót.

Az idei Árok Party első fele teljesen másképp alakult nekem, mint az eddigiek. A kényelmes körbe járás, gépnyomkodás, beszélgetés, előadás nézés és kajálás helyett a megérkezéstől délután fél négyig minden figyelmemet az Enterprise előadás kötötte le. Most már át tudom érezni a szervezők helyzetét, valamikor négy órát követően tudtam egy kicsit felengedni, körbenézni, dumálni. Úgyhogy akivel nem tudtam normálisan beszélgetni, attól utólag is elnézést kérek.

Nézzük az idei Árok Party történéseit röviden ...
Szép számmal akadtak, akik idén is gépekkel, konzolokkal és különböző hangkeltésre alkalmas eszközökkel települtek ki a partira. Nagyon helyes, nagyon helyes, csak így tovább! Én vittem egy komplett Enterprise szekciót, de utólag bele gondolva, kellett volna vinni minden érdekes vasat! Nagyon tetszett a tavalyi Árok egyik attrakciója a speciális Commodore Plus 4 kiegészítő, ami az Evo Lution demó kedvéért készült. A sörsátor és a sarki vegyes bolt már konstans összetevője a rendezvények. A pár évvel ezelőtti bográcsgulyás megoldást viszont meglehetősen hiányoltam! Lehet, hogy idén is volt, csak lemaradtam róla? Idei újdonság volt egy kamerával felfegyverkezett drón jelenléte, ami minden jelentősebb eseményről készített felvételt. Poisonék csináltak a segítségével egy jópofa flashmob-ot, nagyon remélem, hogy annak az anyaga is hamarosan felkerül valahova az internetre! A partin készítettem saját videókat, ezek elérhetőek az Árok Party 17# youtube lejátszási listámon, vagy kattints a parti ütemtervben a linkekre.

08.15. szombat:
14:00 -15:00 (összevont előadás) 30 éves az ENTEPRISE 128, EP SD Adapter kártya + SymbOS operációs rendszer témában. A saját előadásomról talán annyit, hogy lehetett volna jobb is. 
15:00 - fejlesztés Atari 2600-ra – ez egy érdekes előadásnak ígérkezett, de sajnos az egy órás folyamatos dumálás és a hőség okán kénytelen voltam elmenni relaxálni (kaja, ásványvíz, cigi, kávé kombó) így csak a végére értem vissza.
16:00 - remix compo – jó kis remix zenék voltak, pár nevező munkájáról készítettem felvétel.
16:30 - music compo
17:30 - a kalózkodásról - pozitívan? – Guzslován Gábor - Keleti Artúr (a harmadik srác nevét nem értettem) beszélgetett a kalózkodásról, a teljes előadás anyag megnézhető videón.
19:00 - Double Score Dungeon koncert – az egyszemélyes zenekar bemutatkozó koncertjét láthattuk, az egyik számot (a kedvencemet) felvettem.
19:45 - SDIRip Alliance születésnapi koncert – mit is mondhatnék a SIDRip Alliance zenekarról? Pár éve láttam őket először, a kezdeti amatőr örömzenéléstől eljutottak a vérprofi előadásig. Tátottam a számat, profi felszereléssel, még profibb hangszerekkel és elemi erővel szólaltak meg a régi számítógép zenék feldolgozásai! Szuper volt a hangulat... de ahogy az lenni szokott, a koncertet ismét fenyegette a vihar, ami fél tíz magasságában meg is érkezett, széllel, villámlással és esővel és ez véget vetett a zenének... és végezetül, ahogy az általában lenni szokott, a negyven fok meleg, a fáradtság és a vihar győzött, a compók előtt eltávoztam. Szerencsére megnézhetőek a youtube-on.
21:00 - logó compo
21:30 - grafika compo
22:00 - SCPU demók
22:30 - wild compo
23:00 - demó compo
00:00 - eredményhirdetés

Idén vittem hardver újdonságot, meg egy előadást is, jövőre mit kéne kitalálni? Valami relase kell ... ha más nem, akkor hardver témában! Nagyon jól sikerült az idei találkozó is! Gratulálok és köszönet a szervezőknek az áldozatos munkájukért! Üdvözlet minden retro rajongónak, így biztos, hogy nem hagyok ki senkit! :-)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr997723508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása