majdnem minden ami ReTRo

Enterprise 128 EXOS ROM újra - Enterprise 128 EXOS ROM again

2016/11/11. - írta: Сергей

Újabb rövid cikk, a témában. Egy másik gépemen is megcsináltam az EXOS 2.4 ROM frissítést, de most nem a gyors ideiglenes átalakítást, hanem a végleges módszert próbáltam ki. Nézzük, hogy mire jutottam vele...

eprom_kicsi.jpg

Szóval ez pár helyen már elhangzott, az Enterprise azért nem kezeli le (pl. EPROM cartridge, alaplapi foglalat) a 27C512 jelű 64Kb-os EPPROM-ot, mert nincs elég címvezeték bekötve. Tehát jelen esetben az extra tartalmak elérése érdekében egy vezetéket mindenképpen be kell kötnünk, a felhőtlen örömhöz...
Első lépésben úgy döntöttem, nem csípem el a foglalat műanyag elejét, hanem kiforrasztottam az egész gyári lemezes EPROM foglalatot. Persze a precíziós foglalatokat nem találtam meg a helyén (erre rendszeresített műanyag dobozban), úgyhogy végül is ugyan ez a lemezes foglalat került visszaforrasztásra. Ahogy az lenni szokott, azonnal a kezembe akadt a precíziós foglalat, mihelyt befejeztem az átalakítást! Egy tördelhető pengéjű késsel átvágtam az 1-es lábra menő alaplapi vezetéket, ennek sikeréről multiméteres szakadás vizsgálattal lehet meggyőződni. Ezt követően (képen jelöltem pirossal, hogy hova kell) felforrasztottam a hiányzó vezetéket, ezt egycserűen csak bebújtattam a gyári patch kábel alá. Mehet a 64Kb-os EPROM a helyére és már kész is vagyunk.

English summary:
be patient, i'm a busy ...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr211949819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása