majdnem minden ami ReTRo

6. Retro video- és kvarcjáték kiállítás - CSOKI

2014/11/01. - írta: Сергей

logo.jpg

Most ősszel is volt a CSOKI-ban (Csokonai Művelődési Központ Budapest, Eötvös utca 64) retro video- és kvarcjáték kiállítás! Akit érdekel a retro, ezt a rendezvényt tényleg kár kihagynia! :-) A "felhozatal" (kiállítási tárgyak) Adsr, Sakman és Leonsio gyűjteményének legbecsesebb darabjai voltak. Ez így egyben szerintem a legjobb átfogó kiállítás a témában, amit eddig láttam.Köszönet a szervezőknek, hogy időről időre fáradoznak ezzel a rendezvénnyel!
Átgondoltam a dolgokat, erre a kiállításra tulajdonképpen pihenni megyek ki. Megnyugtat a tudat (pontosabban a látvány), hogy nem csek én vagyok szerelmes ebbe a témába és valószínűleg nem csak az én polcaim vannak zsúfolásig különböző retro kütyükkel! :-) Szétnéztem a megújult CSOKI művházban, beültem a büfébe olvasni, amíg vártam a rántott sajtomat, a hely majdnem új, de a hozzá kapcsolódó érzés szerencsére a régi (mondhatni retro, a 90-es években jártam itt először). Beszélgettem egy pár retroval foglalkozó ismerőssel, akikkel ritkán találkozunk, kicsit fotóztam. Apropó :-) nyertem a belépőjegyemmel a tombolán egy pólót és két kitűzőt. :-) Óriási! :-)
*

Külön köszönet illeti Károlyt, is aki elhozta magával az orosz Spectrum klónjait egy nagy kartondobozban. Soha nem látott, igazi kuriózum gépek! Ezek nem képezték a kiállítás szerves részét, így azon melegében rendeztünk is egy privát kipakolást az udvaron egy sörpadra. Kihasználva a lehetőséget, hogy éppen nem volt ott, gyorsan bele is néztünk az egyik orosz csodába. ;-) Meglepve tapasztaltam, hogy nincs benne egytokos ULA? Azt úgy tűnik az oroszoknak nem volt affinitásuk egy az egyben lekoppintani. Ahogy a gép elnagyolt felépítését elnézem (a Z80 CPU, az EPROM, a 16db memória IC, a 3db cím dekóder IC nagyjából felismerhető) itt az ULA-t valószínűleg 19db TTL logikai IC-ből és néhány RC tagból álló kapcsolás reprezentálja. Sajnáltam, hogy nem sikerült működés közben is kipróbálni ezt a csoda szerkezetet! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr416855179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása