majdnem minden ami ReTRo

AMIGA / ATARI PS2 egér illesztő #1. rész

2013/12/29. - írta: Сергей

... még mindig fényképezőgép problémák és monitor gondok vannak... :-P Mindegy, hagyjuk is! :-) Elviekben 2014 év elejére lesz megoldás ezekre, addig meg csak kihúzom valahogy a vízözön előtti HP Photosmart M407-el és az 5"-os LCD TV-vel. :-) Szóval PS2 egér illesztő, honnan jön ez a téma? AMIGA egerem szerencsére van még tartalékban, de az ATARI-val elég rosszul állok. Anno vettem egy AMIGA PS2 egér illesztőt (a származását nem jelölöm meg, köpködés lenne belőle). Azzal az a gond, hogy a PIC förmver kódjában túl hosszú késleltetés van beállítva, ezért két olyan kiegészítő kártyát is találtam, amivel nem tudom kielégítően használni! Az RCA120 8Mb fast ram kártya alatt és a Blizzard PPC kártya alatt nem tudok az AMIGA Early Startup Control alá bemenni az induláskor lenyomott dupla egérgombbal. Tehát egy kört mindenképpen érdemes futni a témával. Szóval mikrovezérlős poszt fog következni. :-) Ez az első találkozásom az egér illesztő "lelkét" képező PIC16f84A mikrovezérlővel, elsőre ennyit sikerült belőle kihozni ...

Az első technikai jellegű probléma, amit meg kellett oldanom, az a PIC égető elkészítése volt. A választás a soros porton keresztül működő JDM programozóra esett. Mondván, hogy az egy nagyon egyszerű kapcsolás, tehát hamar összehozható! Hamar? Hát persze ;-) ahogy azt Döncike elképzelte... Kezdőknek (mint pl. én) érdemes egy gyári PIC programozó készletet venni, amit megismernek a gyári szoftverek... A saját JDM programozómat háromszor építettem át. Több szoftver nem ismerte meg, ha megismerte reklamált rá, illetve hibázott vele égetéskor. Ez egy megtévesztő és ebből következően időrabló dolog, mert az ember mindjárt a HW hibát keresi a JDM-ben (ami persze sose lesz meg, mert nincs!) Tehát ha valaki építésre adja a fejét, akkor olyan JDM programozót válasszon ki, amin van működést (égetést) visszajelző LED. Ez a programozó speciel jól működik, de azért a későbbiekben el fogok készíteni egy párhuzamos égetőt is ...

001 JDM programozó kicsi.jpg
002 JDM programozó kicsi.jpg


A követező technikai probléma a szoftver megkeresése, ami működik a házi JDM-el. Ez pedig az IC-Prog utolsó frissítése (nem tudtam hozzá használni a PICPgm-et, a Ponyprog-ot és az MPLAB IPE-t). :-) 
A következő buktató pedig a förmver... hiába van kitéve több helyen a forráskód, hiába töltöttem le és tettem fel az MPLAB (a PIC-et gyártó Microchip cég saját fejlesztőkörnyezete) két változatát, nem tudtam megbízhatóan lefordítani a különböző ASM kódokat PIC-be égetve jól működő HEX állománnyá! Illetve le tudtam fordítani, csak BUG-osra ... amikor végre elindult az illesztő, volt hogy 2-3 perc is eltelt, mire feléledt a PIC és tudtam mozgatni az egér mutatót. Az égető szoftverek közül a PICPgm (és persze az MPLAB cuccok) van olyan intelligens, hogy szóljon ha gond van a kóddal (pl. Code header állomány hiányzik), de az viszont az általam kipróbált három különböző fajta JDM programozóval egyikével sem működött megfelelően!
Szintén nagyot szívtam a próba nyákkal... néztem a három rendelkezésre álló séma rajzot előröl, hátulról, mértem, forrasztottam, de mindig előkerült valami BUG... Kár ezzel ennyit szenvedni! Ezután minden lehetséges cuccot úgynevezett breadboardon fogok összekókányolni és kipróbálni. Cirka egy óra alatt elkészült az illesztő működőképes változata (DSUB9 és PS2, majd egy USB kábel gyártással együtt).

egérdapter kis.jpg


Na kérem, ezt fogom mindjárt lerajzolni papírra és valamelyik este maratok hozzá itthon egy kézzel megrajzolt NYÁK-ot, azon fogom folytatni a próbálkozást.

A működő változat az egyik külföldi AMIGA-s fórumon talált séma szerint készült el és ezt a HEX-et égettem be. Jelenleg A1200 REV 2B alaplappal 2,5Gb CF, WB 3.1, RCA120 8Mb fast ram alatt egy noName optikai egérrel tesztelem, egyenlőre minden oké vele! Ez a förmver kellően gyors, tehát a bevezetőben említett AMIGA Early Startup Control hiba nem jött elő. Viszont ez jelenleg nem PS2 kompatibilis illesztő, PS2 egérrel nem működik (közben kiderült, hogy a PS2 PöCe egér hunyt el, nincs kéznél másik a teszthez)!  Ellenben véglegesítettem hozzá egy USB anya csatlakozó kábelt és közvetlen (PS2 - USB toldó nélkül) megy az USB-s optikai egér.
A nagy kérdés még ugye az egérgörgő :-) kipróbáltam azt a szoftvert, amit a Vesalia - Cocolino PS2 Mouse interface-hoz ajánlanak, az a neve, hogy FreeWheel. Sajnos 5"-os kijelzőn nem tudom normálisan bekonfigurálni, de valami van, mert a görgő (középső) gomb klickre rá tudtam állítani a "sima" klickkelést. :-)
Témában jártas szakik tanácsait. kommentjeit szívesen veszem. ;-)

Folyt. köv. valamikor... :-)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr695716425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rATdrAgOn 2013.12.30. 09:20:39

Atya, AVR-t kéne nézned, és inkább az USB-HID támogatásra kéne gyúrni, a PS/2 üzemmódot már ölik ki lassan mindenből. :/

Сергей · http://szergely.sfblogs.net/ 2013.12.30. 09:36:35

@rATdrAgOn: értem én :-) három fajta "eszközt" vettem :-) PIC16F84A, ATMEGA32 és Xilinx XC 9572... aztán hogy mi lesz, az majd kiderül idővel :-)
azt a hibát nem kívánom elkövetni, hogy elsőre akkora fába vágjam a fejszét, amibe beletörik és csak feleslegesen ment vele az idő és minden más erőforrás is ...

Amiga Mania Magazin 2013.12.30. 21:26:17

Az, hogy a gorog mint gomb mukodik meg nem jeletni sajnos azt, hogy gorgokent is mukodik ... :(

Amugy igen, USB-sre kell gyurni, mert PS2 is kihalt mar ... nincs ertelme ...

Erdeklodnek Apollo cikkrol! :)
süti beállítások módosítása