majdnem minden ami ReTRo

RCA120 - PCMCIA barát változatban

2013/02/10. - írta: Сергей

... RCA120 fast ram kártya (SpeedUP kártya néven is futnak az ilyen kiegészítők), ez volt az első AMIGA 1200 bővítőm. Mit érdemes erről a kártyáról tudni (azon kívül, hogy a GURU jubileumi számában írtam róla egy tesztet)? Előnye, hogy akár 4Mb, akár 8Mb rammal kiegészítve gépünket az eredetileg 17 másodperces bootolási folyamat (ugye milyen jó lenne ez egy PöCén?) 4 és fél másodpercre csökken le! Bődületesen gyors a gép éledése a kártya jelenlétében, de olyannyira gyors, hogy csak hagyományos egér használatával tudok az AMIGA EARLY STARTUP CONTROL nevű menübe belépni (PIC16F84 alapú illesztőt használva nem). Ezzel a kártyával gyakorlatilag elkezdhetjük érezni a gépünkben lévő 68EC020-as processzor előnyeit, WHDLoad szépen működik vele. :-) Nem értettem, hogy mások miért csipognak a PCMCIA porttal való inkompatibilitásra? Az enyém nem akadt össze a PCMCIA porttal 8Mb ram használatakor, így a trapdoor kapcsoló lehetőségeivel nem kellett élnem. Kihasználatlanság okán megváltam a saját RCA120-amtól, majd szereztem egy másik, meglehetősen viharvert változatot belőle. Kipróbáltam és tényleg :-P 8Mb ram használatakor teljesen megfogta a PCMCIA portot, hiába csatlakoztattam, nem látszik az CF kártya adapter... Ez eléggé bosszantott, mivel fürgesége miatt ezt a kártyát előszeretettel használom tesztekhez, nyilván kéne a PCMCIA port is az adatcseréhez. Megkértem Zolaash-t, hogy fotózza le azt az átalakítást, ami az eredeti RCA120 kártyámon volt. Rendes srác, megtette, a képei alapján megcsináltam a módosítást.

01 hack.jpg
02 hack.jpg


Az élcsatlakozón az AMIGA expansion portjának 38-as (Adress 0) lábára menő tüskét kiforrasztottam és kihúztam a helyéről (nem vágtam el, mert ki tudja mire kell még az az élcsatlakozó a jövőben). Ráforrasztottam egy drótot a végére és  összekötöttem az U5-ös jelzésű GAL 4-es lábával. Nem lett szép, de az kit érdekel ;-) én a funkcionalitásra megyek rá! Az eredmény a képen látható, nem csalás, nem ámítás, a FAT-ra formázott CF kártya tartalma megnyitva, felette látszik, hogy 8Mb ram-ot használok az RCA120 kártyával.

03 8Mb és PCMCIA.jpg

Az egészből annyit értettem meg, hogy az AMIGA alaplap Address 0 lába más jelet kap, mint eddig. Próbáltam méregetni, de nem sok sikerrel, aki esetleg tudja, hogy pontosan mit csináltam, az dobjon egy kommentet róla.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr405072778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása