majdnem minden ami ReTRo

June Bug 5.rész, a "héj"

2012/08/19. - írta: Сергей

... tettem egy kísérletet arra, hogy a jelen történéseivel össze tudom e szinkronizálni a blogomat. Nem sikerült túl jól, ahhoz túl sok mindennel foglalkozom egyszerre, hogy ezeket a témákat naprakészen ide be tudjam zsúfolni... :-) 
Ott tartottam, hogy először az asztalon állítottam össze a rendelkezésre álló alkatrészeket. A gépezetem jelenleg így néz ki (most billentyűzet nélkül). Esztétikusnak teljesen esztétikus (a környezetem ijesztgetésére kiválóan alkalmas), de nem praktikus, mert mozdítani nem annyira lehet. Kéne neki valami "héj", amibe bele lehet rámolni...

600 konfig kis.jpg



A ReTRo gépeknél gyakori jelenség, hogy az eredetileg fehér, törtfehér, vagy világosszürke műanyag burkolatok az idők során megsárgulnak. Ha cigaretta füst, vagy az UV sugárzás erre rásegített, akkor egész ijesztő színű tud lenni. Őszintén szólva engem ez nem annyira zavar, sokszor megelégszem azzal, ha egy számítógép nem koszos és működik.  A sárgult műanyag alkatrészek kifehérítésére egyébként egész jó módszerek vannak kitalálva (The “Retr0bright” Project), szóval ezt akár utólag is el lehet rendezni. Nekem olyat házat kéne keresnem a kupiban, ami megfelelően "záródik" és nincs szétfaragva. Ha már így vezetem elő a történetet, akkor valószínűleg nem is olyan egyszerű dolog ilyet találni! Négy műanyag "héjat" néztem végig...


Fussunk végig a képeken, muszáj voltam egy kicsit belenyúlni, mert a fehéren fehér részletek elég nehezen látszanának, viszont nem vagyok grafikus, tehát olyan is lett. ;-) Általában a ház felső része tökéletes állapotban van, egyet találtam, ahol a billentyűzet kiszerelése anno úgy sikerült, hogy az egyik tartó fül letört és a burkolat eleje keresztbe repedt... Az alsó résszel viszont szinte mindig vannak problémák, ha anno a gazdája szétszedésnél nem figyelt, feszegette, akkor annak meg vannak a jól látható következményei. Ránézésre az első képen lévő ház is jó lenne (egy picit sárga a belsejéhez képest), de sajnos a floppy meghajtó felőli csücske szét van faragva. A két oldalát egy-egy fül tartaná össze, ez minden egyes házamról le van törve. Így nehezen várhatom el, hogy a kiadó gomb megnyomásakor kijöjjön a floppy lemez. :-P A következő háznak az idő vasfoga megette a gumi lábait (ez legyen a legkisebb baj), az összes nyúlós ragaccsá változott, leszedtem mind a négyet és kidobtam. Az AMIGA 600 és 1200 házak hátsó részét szerencsétlen módon nem csavarok tartják össze, hanem a képen látható műanyag karmok. Erre a fotóra tényleg büszke vagyok ;-) találtam egy épet belőle!
Szóval konklúzióként levontam, hogy akár az egész garnitúrát kidobhatnám a kukába. Teljesen mindegy melyik házba szerelem be az alaplapot, valami híja biztosan lesz a dolognak. Minden esetre a szétfaragottat nem választom ki, mert emlékeim szerint abból végképp nem lehetett kivadászni a floppy lemezt.
Újabb technikai probléma vár megoldásra, hogyan lehetne a sérült ház alsó és felső felének két oldalát és a hátulját úgy rögzíteni, hogy az ne okozzon felületi sérülést és ne legyen feltűnő. Egyenlőre megelégszem a probléma felvetésével...
Egyéb jellegű elfoglaltságaim miatt lesz egy kisebb lélegzetvételnyi blog szünet, utána folyt. köv...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szergitata.blog.hu/api/trackback/id/tr784708539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása